}); Fransızca Konu Anlatımı: Fransızca Imparfait.. Birleşik Zaman Konu Anlatımı..

9 May 2016

Fransızca Imparfait.. Birleşik Zaman Konu Anlatımı..

Bu yayında konumuz IMPARFAIT. Türkçede birleşik zaman olarak bildiğimiz, Yapardım,Yapıyordum, Giderdim, Gelirdim gibi.. İngilizcede ise Past continuous olarak tanıdığımız zamandır. Fransızca da normal olarak kullanımı pek yaygındır. Geçmişte yapıyor oldugumuz bır eylem yada durumu ifade etmemize yaramaktadir. Tanımlaması gibi kullanımı ve oluşumu da pek zor değildir..

* Öncelikle herhangi bir formül sorgulamadan ''être'' ve ''avoir'' fiillerinin çekimlerini görelim;

J'étais                                                    J'avais
tu étais                                                  Tu avais
Il/elle était                                            Il/Elle avait
Nous étions                                          Nous avions
Vous étiez                                             Vous aviez
Ils/Elles étaient                                     Ils avaient

- Auxiliare fiiller olan etre ve avoir fiillerinde oluşum bu şekildedir. Bu kısımdan sonra cümle kurmak tamamen kolaylaşmıştır. Örneklerimizi görelim;


J'étais chez moi > Evimdeydim.
Nous étions tristes > Üzgündük
Il était malade > Hastaydı.
Elle avait deux cours par semain > Haftada iki dersi vardı.
Quand j'avais 9 ans, je jouais au quartier. > Dokuz yaşındayken mahallede oynardım.
Gibi Gibi.. Örnekleri zenginleştirmek mümkün..

- Şimdi formülümüze değinelim;


Fiilleri Imparfait modunda olusturmak için öncelikle fiilin présent (geniş zaman) zamanında 1. Çoğul
şahıs çekimini ele alıyoruz;

Baknz;  Parler: Nous parl-ons

fiilin terminaisonunu yani ekini kaldırarak fiilin radicalini, kökünü elde ediyoruz ve ardından kişi zamire göre;

- ais, - ais, -ait, ions, -iez, -aient   eklerini elde ettiğimiz fiilin radical'ine ilave ediyoruz ve işlem tamamdır..

Örneğin; Dormir: Uyumak

Présent zamanında çekimi bu; Nous dormons >>> Nous dorm-ons;
Fiilin kökünü ayırdık ve elimizde ''dorm'' kısmı kaldı devamında ise eklerimizi ekliyoruz;

Je dorm-ais
Tu dorm-ais
Il/Elle dorm-ait
Nous dorm-ions
Vous dorm-iez
Ils/Elles dorm-aient

<< Uyuyordum,Uyurdum,Uyurdun,uyuyordun,uyuyordu,uyurdu vs.. >>
Gördüğümüz gibi matematiksel formülümüz bu kadar.

Diğer grup fiillere de değinmek gerekirse;

Örneğin: Finir: Bitirmek

Present zamanda; Nous finissons >>> Nous finiss-ons

Je finiss-ais
Tu finiss-ais
Il/Elle finiss-ait
Nous finiss-ions
Vous finiss-iez
Ils/Elles finiss-aient..


Passé Composé ile karıştırmamak adına bu yayınımızı okuyun.

TıklayınFransızca Le passé Composé ve L'imparfait Arasındaki Fark..

Herkese iyi çalışmalar. Sorularınızı yorum kısmında paylaşabilirsiniz..

5 yorum:

Adsız dedi ki...

À'l'imparfait, vous jetez les suffixes premier pluriel personne puis vous ajoutez la pièce jointe d'imparfait.

Adsız dedi ki...

ders anlatımı çok iyi keşke fr nın bütün konularını anlatsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Adsız dedi ki...

mükemmel bir anlatım çok teşekkürler

Adsız dedi ki...

par semain'i par semaine diyez düzeltsek?

Adsız dedi ki...

Anlatım yönteminiz mükemmel, sayfadan cok yararlandim emeginize sağlık 2 sorum var:
si + conditionnel var mı ben mi goremedim,
İngilizce bölümünü yayından kaldırdınız mi sayfa boş çıkıyor. Teşekkürler.