}); Fransızca Konu Anlatımı: Fransızca Olumsuzluk.. La négation.. La Form Négative..

13 May 2016

Fransızca Olumsuzluk.. La négation.. La Form Négative..

Fransızca da cümleleri olumsuz formda oluştururken şunlardan yararlanırız;

ne .... pas    = Olumsuzluk.
ne .... aucun = Aşırı olumsuzluk
ne .... jamais = Asla,hiç
ne .... plus = Artık yapılmayan,devam etmeyen bir olumsuzlugu ifade etmeye yarar.
ne .... rien = Olumsuzluk, hiç
ne .... personne = Olumsuzluk, hiç.
Personne ... ne = Hiçkimse.


* Bu olumsuzluk formlarını kullanırken fiili araya yerleştiriyoruz ve cümlemiz olumsuz anlam ifade
ediyor. Örneklerimizle detaylandıralım;

Je n'aime pas les animaux >> Hayvanları sevmiyorum
Yada devamına mastar halde bir fiil ekleyerek bir eylemi yapmayı sevmediğimizi de belirtebiliriz.
Je n'aime pas regarder la télévision.
Je ne préfére aucun mentir >> Yalan söylemeyi hiç tercih etmiyorum.
Je ne joue jamais au football >> Hiç futbol oynamam.
Je ne fume plus >> Artık sigara içmiyorum.
je n'ai rien mangé >> Hiçbirşey yemedim.
Je ne vois personne >> Kimseyi görmüyorum.
Personne n'est venu >> Hiçkimse gelmedi.
J'ai aucun idée >> Hiçbir fikrim yok.
Tu as jamais regardé ce film ? >> Bu filmi hiç seyrettin mi?
Her konu için başlık açamayacağımız için ''dèja'' ve ''encore'' kullamına da değilim..

Encore; Hala
Dèja: Zaten

J'ai dèja vu >> Zaten gördüm, Evet gördüm.
J'ai dèja mangé deux sandwhiches >> Zaten iki tane sandviç yedim.
Je vais encore au village >> Hala köye gidiyorum.
Pas Encore: Henüz değil.

Ancak infinitif halde bir fiili olumsuz yaparken izlenmesi gereken yol şudur;

J'aime ne pas être pauvre >> Fakir olmamayı seviyorum.

Sorularınızı yorum kısmında paylaşabilirsiniz.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

peki etre fiili ile geçmiş zaman da se demander fiili nasıl çekimleniyor,cümle kuruluyor.