}); Fransızca Konu Anlatımı: Fransızca ''Avoir Envie de'' ne demek?

2 Haz 2018

Fransızca ''Avoir Envie de'' ne demek?

Avoir envie de: Bu yapı Fransızcada -bir şey yapmak istemek, bir şey yapmayı canı istemek, -canı çekmek, bir şeyi arzulamak gibi anlamlar ifade eder. İngilizce bilenler için ''Crave'' fiilini referans gösterebiliriz.  Kullanım evresinde ise devamında bir isim(nom) ya da mastar(infinitif) bir fiil kullanırız. Avoir fiilini zamirimize göre çekimler ve yolumuza devam ederiz.


- J'ai envie de partir en Italie pour les vacances.
- Tatilde İtalya'ya gitmek istiyorum.

- J'ai envie de raconter des histoires différentes comme de jouer des rôles très différents, ça m'excite plus.
- Farklı rolleri oynamak gibi farklı hikayeler anlatmak istiyorum, beni daha çok heyecanlandırıyor.

- On est un couple très discret, on n'a pas envie de se montrer."
- Çok sağduyulu bir çiftiz, kendimizi göstermek istemiyoruz.

- Tu n'as pas du tout l'air d'avoir envie de manger.
- Hiç yemek istiyor gibi görünmüyorsun.

- Vous n'avez pas envie de partager ces informations?
- Bu bilgileri paylaşmak istemiyor gibisiniz?

- Il ne semble pas avoir envie de parler.
- Konuşmak istiyormuş gibi görünmüyor.

- Vildan a vraiment envie de chocolat.
- Vildan çikolata istiyor.

- Il fait chaud et j'ai envie d'une glace.
- Hava sıcak ve canım dondurma istiyor.

- J'ai envie de toi.
- Seni istiyorum. [aşk içerir]

- J'ai envie d'aller aux toilettes!
- Tuvalete gitmek istiyorum.


Sorularınızı yorum kısmında paylaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok: